2019 - 2020 Otel Personel Maaşları Belli Oldu

 Turizm sektöründe kim ne kadar maaş alıyor gerçekten merak konusu. Özellikle otellerde personel ne kadar maaş alıyor ve ne kadar maaş almalı önemli tartışılabilir bir mevzu. İzmir ve İstanbul gibi şehirlerde maaş politikaları farklılık gösterse de İzmir gibi bir şehirde ortalama otel çalışanlarının maaşları Otelciler Birliği Federasyonunun araştırması sonucunda aşağıdaki gibidir.

2019 - 2020 Otel Personel Maaşları ve Zam Oranları


Genel Müdür otel işletmesinin yıldızına ve sorumluluğuna göre maaş politikası değişmektedir. Bir dört yıldızlı otel işletmesinde otel Genel Müdürü en az 12.000₺ ile başlar ve 20.000₺ arasında değişen bir politika ile maaş alabilir bununla birlikte prim, yol ve araba gibi ayrıcalıkları da olmalıdır.

Önbüro müdürü otelin temel taşını oluşturduğundan otel Genel Müdüründen sonra ayrıca Genel Müdür yardımcısından sonra en iyi maaşı alan otel Ön büro Müdürü'dür. Ortalama 4 yıldızlı bir otel için önbüro müdürü maaşı minimum 5500₺ ile başlar 9000₺ arasında olur. Bununla birlikte prim ve yol desteği alır aynı zamanda şirket arabası gibi ayrıcalıklarda sunulmalıdır.

Aşçıbaşı yine ortalama bir dört yıldızlı otel içinde 5000₺ ile 8000₺ arasında bir maaş alır.

Yiyecek İçecek Müdürü maaşı ortalama 4000₺ ile 6000₺ arasında kazanç sağlar.

Katlar Müdürü maaş politikası yine F&B müdürü ile aynı oranlardadır 4000₺ ile 6000₺ arasındadır.

Muhasebe Müdürü maaşı 5000₺ ile 7000₺ arasındadır.

Satış Müdürü yine minimum dört yıldızlı bir otel için 3500₺ ile 5000₺ ortalamasında dır.

Rezervasyon Sorumlusu 3000₺ ile 4000₺ arasındadır.

Resepsiyonist 2500₺ ile 3000₺ arasındadır.

Kat Hizmetleri personeli 2020₺ ile 2500₺ arasındadır.

Bellboy 2020₺ ile 2500₺ arasındadır.

Servis Şefi 2500₺ ile 3000₺ arasındadır.

Servis Personeli Komi 2020₺ ile 2500₺ arasındadır.


Bu Otelciler Federasyonu ve Turizm bakanlığınca ortalaması edinilen rakamlar Şehir otelciliği ortalaması alınmıştır. Sahil otellerinde rakam sezonlarda daha az çalışmalarından ötürü artabilir.

Maaş politikalarını belirlerken personelin niteliği, eğitimi, tecrübesi, iyi niyeti ve duruşu çok önemlidir. Çok istekli çalışanla, kendi işletmesine faydalı olan ya da tamamen faydasız olan personel arasında mutlaka fark olmalıdır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İbis Styles Hotel İzmir Bornova Bayraklı

İzmir Hilton Sarnıç DoubleTree 2019 Yılbaşı Programı Detayları